FAQ (Frequently Asked Questions)

Baza wiedzy

Zebraliśmy najczęściej zadawane pytania i odpowiedzieliśmy na nie na tej stronie. Zgromadziliśmy tutaj również najistotniejsze informacje na temat naszej oferty i zasad działania.

Wybierz temat, o którym chcesz dowiedzieć się więcej.

Korzystając z usług SGU zyskujesz pewność, że wskazany przez Ciebie obszar jest skutecznie chroniony, a najważniejsze informacje są zawsze dostępne w Twoim telefonie. W ramach usługi oferujemy między innymi:

  • Obserwację chronionego obiektu w czasie rzeczywistym za pomocą kamer systemu SOVA: 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu;
  • Kamery termowizyjne jako standard w każdej konfiguracji systemu;
  • Błyskawiczną reakcję na każde zdarzenie (sygnał alarmowy, komunikat głosowy, wezwanie patrolu interwencyjnego i odpowiednich służb – zawsze wtedy, gdy zajdzie taka potrzeba);
  • Zapis obrazu z kamer standardowo przez okres 30 dni z możliwością rejestracji zdarzeń na chronionym obiekcie nawet do 5 lat;
  • Powiadomienia o zagrożeniach i sytuacjach nadzwyczajnych, które maja miejsce na chronionym terenie;
  • Kontakt z odpowiednimi służbami (straż pożarna, policja) w Twoim imieniu;
  • Udostępnianie zarejestrowanego materiału upoważnionym osobom lub służbom na Twoje życzenie;
  • Dostęp do obrazu z kamer za pomocą aplikacji VIKI udostępnionej upoważnionym osobom;
  • Możliwość skorzystania z polisy OC opiewającej na kwotę 100 000 000 zł w przypadku zdarzenia.

Wykorzystując wieloletnie doświadczenie i najnowszą technologię stworzyliśmy system ochrony osób i obiektów działający na własnym zasilaniu. Widzi, analizuje i zapisuje obraz, a na zdarzenia reaguje w ciągu kilku sekund.

Jego oczami jest SOVA (System Ochrony Video Audio), mózgiem VIKI (Video Interactive Kinetic Intelligence), a sercem całodobowe Centrum Operacyjne, w którym operatorzy stale obserwują chronione obiekty i natychmiast reagują nawet na najdrobniejsze zagrożenia.

SOVA logo

System Ochrony Video Audio (SOVA) zapewnia całodobową ochronę wskazanego obszaru. Do jej realizacji stosuje najnowszą technologię monitoringu i analizy obrazu w czasie rzeczywistym wykorzystującą ponad 100 własnych serwerów obliczeniowych.

System transmituje na żywo (24/7) obraz z chronionego obiektu rejestrowany za pomocą kamer zainstalowanych na mobilnej wieży systemu SOVA. Obraz z kamer trafia do całodobowego Centrum Operacyjnego, gdzie jest analizowany w czasie rzeczywistym przez sztuczną inteligencję VIKI.

SGU bierze pełną odpowiedzialność za to, co wydarzy się na chronionym obiekcie.

VIKI logo kolor

Potrafimy wykryć zagrożenie za pomocą algorytmów Video Interactive Kinetic Intelligence (VIKI) – naszej autorskiej sztucznej inteligencji (AI). Operator szybko rozpoznaje potencjalne zagrożenie i reaguje prewencyjnie, zapobiegając niechcianemu zdarzeniu.

Do obsługi naszego systemu SOVA udostępniamy aplikację na telefon, dzięki której można zobaczyć, co dzieje się na chronionym obiekcie. Wszystkie kamery są do dyspozycji w jednym miejscu – w Twoim Centrum Bezpieczeństwa.

Mobilna wieża SOVA umożliwia obserwację obiektu w dowolnym miejscu i jego skuteczną ochronę w promieniu 60 m wokół wieży za pomocą zainstalowanych na niej kamer. Jest zasilana hybrydowo (panel słoneczny + akumulator), dzięki czemu możne być wykorzystywana do monitorowania każdego rodzaju obiektów – również tych, które nie mają dostępu do stałego zasilania.

Modułowa konstrukcja wieży monitoringu umożliwia bezproblemowy transport i montaż w wybranym miejscu – wystarczy godzina pracy jednego pracownika. To skuteczne mobilne rozwiązanie dla służb bezpieczeństwa, ochrony imprez masowych i monitorowania dowolnych obiektów (place budowy, magazyny, składowiska odpadów i wiele innych).

Mobilna wieża SOVA umożliwia wysyłanie komunikatów ostrzegawczych przez głośnik zamocowany na maszcie oraz bezprzewodową, nielimitowaną transmisję video live i przechowywanie nagrań w chmurze nawet do 5 lat.

Centrum Operacyjne

Całodobowe Centrum Operacyjne to serce systemu ochrony SOVA AI 3.0. Wykwalifikowani operatorzy stale monitorują chronione obiekty i natychmiast reagują prewencyjnie na potencjalne zagrożenia.

Pierwszy krok to wydanie dyspozycji aktywującej głośny sygnał alarmowy oraz komunikat audio. W przypadku braku oczekiwanej reakcji wzywany jest patrol interwencyjny i – w razie potrzeby – odpowiednie służby.

Działania zespołu Centrum Operacyjnego wspierają inteligentne systemy nadzoru wykorzystujące najnowszą technologię.

Prawidłowo działające kamery rejestrują dużą ilość wysokiej jakości obrazu. Odpowiednio przetworzone są źródłem cennych informacji wspierających logistykę budowy, bezpieczeństwo pracy czy zapis postępów inwestycji.

Informacja - kluczowa wartość

SGU dostarcza zinterpretowane informacje gotowe do wykorzystania w każdej chwili, dowodząc wartości systemu i przynosząc realne zyski dla Klienta. Dzięki nim można na przykład ewidencjonować ruch towaru, wykazać braki w planowanych dostawach lub ustalić sprawcę uszkodzeń. To informacje umożliwiające podejmowanie szybkich i trafnych decyzji, które przekładają się na wymierne korzyści.

System SOVA AI 3.0 pracuje w 2 trybach:

Ochrona obiektu

Tryb agresywny - na obiekcie miga czerwony sygnalizator.

Każdorazowe wejście na teren obiektu traktowane jest przez Centrum Operacyjne SOVA jako wtargnięcie na obiekt chroniony i powoduje wszczęcie procedury alarmowej: uruchomienie syreny akustycznej, komunikat audio, wezwanie patrolu interwencyjnego oraz policji, powiadomienie telefoniczne osób odpowiedzialnych za dany obiekt.

Procedura przejścia obiektu w tryb agresywny ochrony:

  1. Po zakończonych pracach na obiekcie, osoby upoważnione (wskazane pisemnie przez Zleceniodawcę: imię, nazwisko, numer telefonu) są zobligowane telefonicznie przekazać obiekt pod ochronę Centrum Operacyjnego SOVA. Każda rozmowa jest rejestrowana.
    Numery do Centrum Operacyjnego SOVA:
    tel. +48 32 707 66 66 – wew. 1, +48 533 383 809
  2. Przed zgłoszeniem obiektu w tryb agresywny ochrony należy sprawdzić:
    – zamknięcie pomieszczeń i kontenerów (drzwi, okna);
    – zabezpieczenie sprzętu i maszyn budowalnych (zamknięcie kabin, wlewów paliwa itp.);
    – sprzęt i maszyny budowalne powinny znajdować się maksymalnie do 40 m od kamery.

Powyższe informacje będą weryfikowane przez Centrum Operacyjne SOVA przy zgłoszeniu obiektu w tryb agresywny ochrony.

Dozór wizyjny

Na obiekcie nie miga czerwony sygnalizator.

Centrum Operacyjne SOVA rejestruje i analizuje obrazy z kamer w zakresie logistyki i transportu oraz prewencji BHP na obiekcie. W trybie dozoru wizyjnego ochrona obiektunie jest realizowana.

Procedura przejścia obiektu w tryb dozoru wizyjnego:

Przed wejściem na teren obiektu i przystąpieniem do prac, osoby upoważnione (wskazane pisemnie przez Zleceniodawcę: imię, nazwisko, numer telefonu) są zobligowane telefonicznie zgłosić do Centrum Operacyjnego SOVA rozbrojenie obiektu w celu rozpoczęcia prac na obiekcie. Z chwilą zgłoszenia rozbrojenia obiektu tryb agresywny ochrony przechodzi w tryb dozoru wizyjnego. Każda rozmowa jest rejestrowana.

Na życzenie Zleceniodawcy istnieje możliwość udostępnienia materiału nagrywanego przez kamery systemu SOVA. W tym celu prosimy o informację mailową na adres: centrumsova@sgu.com.pl

Wszelkie niejasności dotyczące działania systemu prosimy zgłaszać bezpośrednio pod numer +48 32 707 66 66 – wew. 1.

Odpowiedzialność

  • SGU zapłaci za każdą szkodę, do której dojdzie na chronionym obiekcie, również w przypadku niewykrycia zdarzenia.
  • Ubezpieczenie OC: 100 mln złotych.
  • Brak konieczności ogrodzenia i oświetlenia chronionego terenu.
  • Możliwość osobistego sprawdzenia, jak działa Centrum Operacyjne SGU.

Działanie

  • Kamery termowizyjne w standardzie.
  • Nielimitowana liczba użytkowników autorskiej aplikacji VIKI.
  • Obraz z kamer przechowywany do 90 dni.
  • Zdjęcia w ramach Video Dziennika Budowy przechowywane do 5 lat.
  • Czas oczekiwania na zgranie materiału dowodowego: standardowo do 60 min.
  • Koszt zgrania materiału dowodowego: 0 zł.
  • Obserwacja chronionego terenu (operatorzy) oraz detekcja niepożądanych zdarzeń 24/7 (sztuczna inteligencja VIKI).

Logistyka

  • Minimalny okres ochrony: 1 dzień.
  • Minimalny okres wypowiedzenia umowy przez Klienta: 1 dzień.
  • Standardowy czas oczekiwania na instalację systemu: do 2 dni.
  • Okres działania systemu ochrony w przypadku zaniku zasilania 230 V: 10 dni.
  • SGU ponosi pełną odpowiedzialność za poprawne działanie urządzeń systemu SOVA.

Monitoring wizyjny realizowany za pomocą systemu SOVA AI 3.0 jest zgodny z przepisami dotyczącymi ochrony danych osobowych.

  1. System SOVA AI 3.0 spełnia wymogi o ochronie danych osobowych wynikające z Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE („RODO”).
  2. W ramach usługi świadczonej przez SGU dochodzi do rejestracji wizerunku osób za pomocą kamer zainstalowanych na wieżach systemu SOVA AI 3.0.
  3. W świetle art. 4 RODO wizerunek jest daną osobową, zatem monitoring wizyjny prowadzony za pomocą systemu SOVA AI 3.0 na zlecenie klienta stanowi proces przetwarzania danych osobowych (wizerunku).
  4. System SOVA AI 3.0 nie rejestruje danych wrażliwych, wobec czego nie jest konieczne uzyskanie zgody osoby, której wizerunek jest rejestrowany (art. 9 RODO).
  5. Zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. f) RODO podstawą prawną przetwarzania danych osobowych (wizerunku) za pomocą systemu SOVA AI 3.0 jest tzw. prawnie usprawiedliwiony interes administratora, czyli klienta SGU.
  6. Test równowagi wykonany dla typowych warunków, w jakich wykorzystywany jest monitoring SGU nie daje podstaw do uznania, że monitoring ten stoi w sprzeczności z podstawowymi prawami i wolnościami osób, których dane (wizerunek) dotyczą. Cele prowadzenia monitoringu polegające na zapewnieniu bezpieczeństwa osób i mienia są usprawiedliwione i zgodne z prawem.
  7. Osoby, których dane dotyczą są informowane o prowadzeniu monitoringu (poprzez oznaczenia i piktogramy) i nie będą nim „zaskoczone”, co wypełnia wytyczne wynikające z wyroku Europejskiego Trybunału Praw Człowieka z dnia 17 października 2019 roku w sprawie Lopez Ribalda i inni przeciwko Hiszpanii.
  8. Kodeks pracy nie sprzeciwia się prowadzeniu monitoringu wizyjnego, a dodatkowo nie ma zastosowania do sytuacji, w których na monitorowanym terenie prace wykonują pracownicy wykonawcy i podwykonawcy, a monitoring prowadzony jest na zlecenie inwestora lub właściciela nieruchomości.

Stawiamy na przejrzyste zasady, dlatego maksymalnie uprościliśmy naszą umowę o współpracy. Umowa Efektu to potwierdzenie przejęcia pełnej odpowiedzialności za ochronę obiektu – niezależnie od działania tzw. siły wyższej, na przykład niespodziewanego wyłączenia prądu czy utraty obrazu z kamer. SGU odpowiada za sprawność techniczną urządzeń i ich gotowość do pracy.

Bierzemy pełną odpowiedzialność za chronione obiekty i to, co dzieje się na ich terenie. Za ewentualne kradzieże płacimy zawsze. Nawet wtedy, gdy nie wynikały z naszej winy, dołożyliśmy wszelkich starań, aby im zapobiec i podjęliśmy wszelkie niezbędne czynności. Powierzając nam obiekt do ochrony przekazujesz nam pełną odpowiedzialność za jego zabezpieczenie.

Jeśli pomimo prowadzonych działań dojdzie do niepożądanego zdarzenia, na własny koszt podejmujemy kroki mające na celu identyfikację sprawcy i jego zatrzymania przez odpowiednie służby. W przypadku, gdy dojdzie do bezpośredniej szkody na chronionym przez nas obiekcie, gwarantujemy wypłatę odszkodowania.

Nie znajdujesz odpowiedzi, której szukasz?

UDZIELIMY INFORMACJI